Bolteløkka skoles visjon
På Bolteløkka skole er vi opptatt av at alle elevene skal oppleve trygghet og et inkluderende miljø i skolehverdagen.
- Elevene blir sett, og opplever forutsigbarhet gjennom skolehverdagen.
- Elevene opplever tilhørighet og mestring.
- Elevene utvikler toleranse for ulikhet blant mennesker og mangfold på skolen og i samfunnet.
- Elevene møter trygge voksne med engasjement og interesse for den enkelte elev.
Vi vil at alle elever hører til i et fellesskap, som preges av respekt og gode relasjoner.
- Skolen jobber kontinuerlig med relasjonsbygging, tillitt, tydelig struktur, god klasseledelse og positive forventninger.
- Skolen har høye ambisjoner for den enkelte elev.
- Skolen har felles regler og fokus på at enkelteleven er en del av et større fellesskap.
Vår undervisning bygger på demokratiske verdier, grunnleggende ferdigheter og allmenndannende kunnskaper.
- Undervisningen bidrar til at elevene tar gode valg for seg selv og andre.
- Undervisningen legger til rette for at elevene får medvirke og ta ansvar for hvordan de kan bygge bro mellom den «faglige verden og den daglige verden».
- Undervisningen gir elevene mulighet til å bruke sin sosiale kompetanse til å se fellesskapets behov i klassen, på trinnet og på hele skolen.
- Undervisningen bidrar til at elevene utvikler forståelse og respekt for alle de plikter og rettigheter vi har i samfunnet.
På Bolteløkka skole gir vi elevene mulighet til å utvikle hele sitt potensiale, både faglig og sosialt. Skolen møter elevenes lekenhet og nysgjerrighet.
- Undervisningen tar utgangspunkt i den enkelte elev, og er variert, tilpasset og hverdagsnær.
- Undervisningen er relevant, variert og motiverende både for den faglige og sosiale læringen for at elevene skal oppleve mestring.
- Undervisningen bidrar til å utvikle gode arbeidsvaner, lære ulike læringsstrategier, og ha fokus på problemløsning.
- Undervisningen består av lekpregede aktiviteter og differensierte undervisingsøkter. Skolen bruker ulike læringsressurser og gir elevene muligheten til å videreutvikle kunnskap og kompetanse.