Ila og Bolteløkkas skolekorps

hele korpset i uniform

I korpset kan alle være med, og det er flott å se at både barn og ungdom samles og spiller musikk sammen. Alle musikantene får enkeltundervisning på instrumentet sitt av dyktige instruktører: 30 minutter hver uke. Dette er den beste undervisningen på enkeltinstrumenter barn og unge kan få. Vi bruker lokaler både på Bolteløkka skole og Ila skole til øving.  Alle individuelle spilletimer for musikanter fra Bolteløkka skole, foregår på Bolteløkka skole.

Samspill - fellesøvinger for hver avdeling i korpset - er på torsdager etter skoletid. De yngre øver på Ila og de eldre i festsalen på Bolteløkka skole.

Vi spiller masse morsom musikk, alt fra vanlige korpsmarsjer, til klassisk, moderne, pop og rock. Noen ganger øver vi litt ekstra for å arrangere musikaler og konserter som framføres for skolene, foreldre og nærmiljøet. Vi er spesielt stolte av at musikantene våre trives i korpset og blir værende.

Nye aspiranter tas opp på slutten av vårsemesteret og begynner når skoleåret starter om høsten.

Medlemskontingenten er for tiden 2000 kr. pr halvår, inkludert instrumentleie.

For mer informasjon, se korpsets hjemmeside: https://ibkorps.no

Spørsmål kan rettes til styreleder

Hallvord Reier Michaelsen Steen,

epost: styreleder@ibkorps.no,