Arbeid med temaplan på Bolteløkka skole.

ukjent

Skolen har valgt å arbeide temabasert for å nå alle de kravene som LK20 stiller. På Bolteløkka arbeider vi per i dag med disse seks temaene:

1. Byen vår           2. Ut i verden      3. Levende fortellinger
4. Tenknologi       5. Tidsreiser        6. Hvis jeg var deg

I "Temaplanen" har vi delt inn når vi tenker å ha ekstra fokus på de ulike verdigrunnlagene. Vi har forslag på hva temaene kan inneholde. Hvilken grunnleggende ferdighet som det skal arbeides spesielt med. Det er tips om hvilke arbeidsmetoder som egner seg godt til teamet, og om det er læringsarenaer eller spesielle merkedager som vi kan trekke inn i undervisningen. I tillegg har vi lagt inn alle de ulike samlede aktivitetene skolen gjennomfører gjennom skoleåret.
I kolonnen "sosial kompetanse", har vi plukket ut områder fra skolens "Handlingsplan for et inkluderende læringsmiljø". Dette punktet forteller om hvilke emner som vektlegges i elevenes sosiale læring gjennom skoleåret.
I overordnet del punkt 1.6 "Demokrati og medvirkning" i LK20, står det beskrevet at skolen skal gi elevene muligheten til å medvirke og lære hva demokrati betyr i praksis. Dette ønsker vi på Bolteløkka å arbeide med fremover, og vi har derfor laget en kolonne i "temaplanen" hvor det skal beskrives hvordan elevene kan være med å medvirke under de seks ulike temaene.
Skoleutviklingsgruppa på skolen har ansvaret for å oppdatere og videreutvikle "temaplanen" i samarbeid med skolens personale og gjeldene planer og regelverk.

Ny blokkTemaplan