Bolteløkka Jentekor

jentekor som synger

jentekor

Bolteløkka Jentekor har tre utgivelser på plateselskapet Grappa: Osloviser (2019), Jolevisur (2014) og Mine Visur (2010).

I anledning korets 15-årsjubileum ble Osloviser lansert, en utgivelse med musikk av både Lillebjørn Nilsen, Raga Rockers, deLillos, No4, Fredrik Høyer med flere. Både med nyskrevet musikk og gamle slagere. Vi er ekstra stolte av at Lillebjørn Nilsen skrev en sang til oss: Bolteløkka Springdans!

Korets band på Osloviser består av Vegar Vårdal (feler), Åsmund Reistad (gitar), Gjermund Silset (bass), Kenneth Ekornes (perkusjon) og Trygve Seim (saksofon).

Det var dirigent Linn Andrea Fuglseth, også kjent fra Trio Mediæval, som startet Bolteløkka Jentekor og som har ledet det fram til i dag. Linn Andrea ble utnevnt til Årets Barne- og ungdomskordirigent i 2014 av Ung i Kor, og mottok Miljø- og Kulturprisen i Bydel St. Hanshaugen i 2011.

Bolteløkka Jentekor består nesten utelukkende av skolebarn fra 1.-7. på Bolteløkka, men er åpent for andre barn fra bydelen.

Koret har samarbeidet med en rekke musikere, blant dem Stian Carstensen, Arve Henriksen, Hanne Tveter, Trygve Seim, Nymark Collective og vokalgruppene Trio Mediæval, Fauna og Pust.

Øvelser

Vi ønsker nye aspiranter fra 1. trinn velkommen etter nyttår.

Aspirantene øver tirsdager fra kl. 16.00 - 16.45.

Juniorkor 2.-3.  trinn: Onsdag fra kl. 15.15 - 16.00

Hovedkor 4.-7. trinn: Onsdager fra kl. 16.00 - 17.00

Vokalensemble 6.-7. trinn: fra kl. 17.00 - 18.00

Første øvelse etter sommerferien er onsdag 23. august 2023