Valg på AKS 2019

elever tar imot stemmesedler

Mandag 9.9.19 var det kommunevalg og skolefri. På AKS hadde vi også valg. Festsalen var gjort om til stemmelokale med båser og stemmesedler. Elever fra 4. trinn var valgfunksjonærer, tellekorps og gode hjelpere.

Det var 91 barn på AKS denne dagen og 40% deltok i valget. Høyest deltakelse hadde 1A med 86%!

Det ble stemt over beste matrett og aktivitet. Klare vinnere var risengrynsgrøt og brettspill i festsalen. Det kommer selvfølgelig på planen i oktober.

Ved et bord var det informasjon om budsjettet for AKS og samtale om hvordan dette kan disponeres. En innføring i demokrati og stemmerett hadde vi også.

I tillegg var det lagt til rette for å komme med egne forslag og ønsker og her var det mye å ta med i videre planer:

Vi fikk ønsker om nye bøker: Willy-bøker, detektivbøker, Amuletten serie blant annet.

Ny musikk til ipod: The Fox, Pokemon, MGP junior blant annet.

Kurs: Noen vi har og noen nye: Toving, innebandy, kattekurs blant annet.

Nye leker: Rokkeringer, kostymer, kosedyr blant annet.

Mat som ønskes oftere: Grøt, taco, laksetaco, fiskepinner og pølser.