Velkommen til AKS

Regnbue med teksten Alt blir bra

Det er trygt for barna å gå på skolen og på AKS! Vi tar smittevern på alvor og derfor er ikke alt som dere er vant til.

AKS før skoletid: Vi har vanlig morgenåpning fra 7.30, møt i øvre skolegård ved porten til Snorres gate. Vi er ute i øvre skolegård, barn fra ulike trinn må holde avstand. Inne har vi 4 soner med avstand mellom, slik at alle kan velge ute eller inne. 8.05 går alle ut.

Kohorter, barn og voksne: På AKS er et trinn en kohort. Hvert trinn har 3-5 faste voksne som for det meste jobber med den kohorten. Noen går mellom kohorter med spesielle aktiviteter. For eksempel får 2. - 4. trinn sine dager med forming i annekset med Olga. Andre ansatte med spesialkompetanse vil også tilby det til flere grupper. Det kan være dans, teater, høytlesing, bokklubb, fotball blant annet. Det kommer liste over ansatte fordelt på trinn.

Lillebasen er i klasserommene også på AKS, de har i år klasserom over festsalen. De har uteområde i øvre skolegård.

2. trinn er i annekset. De går dit rett etter skolen og har base der. De har uteområde i øvre skolegård.

3. trinn vil ha base i klasserom og i tillegg ha lekerom i underetasjen i hovedbygget. De vil ha uteområde i nedre skolegård.

4. trinn vil ha base i klassreom og mye program andre steder, på skolen og i nærområdet. Selve 4. klasseklubben blir på tirsdag. Program kommer. De har uteområde i nedre skolegård.

Vi deler hver skolegård i 2 lekeområder. Da kan alle barna være ute når de ønsker, det er tilgjengelig uteområde for alle hele AKS-tiden.

Matservering: Vi starter opp igjen med matservering, til å begynne med 2 dager i uken. Onsdag og fredag serverer vi mat, de andre dagene må barna ha ekstra matpakker. De må alltid ha med drikkeflaske. Fra uke 36 er barn på 3. trinn med og lager maten.

Det er fortsatt ikke anledning til å oppbevare klær eller utstyr på skolen, alt må bringes hjem hver dag. Vi ber også om at barna ikke har med leker til AKS.

Husk: Ingen skal. møte på AKS hvis de er syke. Vask hender før dere kommer til skolen. Vi vil sørge for god hygiene og håndvask på AKS. Voksne og barn prøver å unngå håndhilsing og klemming. Vi unngår trengsel og større samlinger. Vi ønsker fortsatt færrest mulig personer inn på skolen og ønsker at så mange som mulig kan ta avskjeden i porten. Foresatte og ansatte skal holde god avstand.

Vi hjelper hverandre så skal dette gå fint. Velkommen!